This request received a reply and is in an unknown state. If you created this request, please log in and set a new status.
Operointi, koulutus jne kustannusten muutos tukikohdan vaihdon johdosta
- Request to:
- Rajavartiolaitos
- Law used:
- Julkisuuslaki
- Status of this request:
- Request awaits classification
- Summary of Request
- Rajavartiolaitoksen tukikohta muutti Malmin lentokentältä Vantaan lentokentälle muutama vuosi sitten. Malmilla oli tukikohdalla käytössään omistuksessaan olevat tilat hallin ja toimistotilojen osalta. Finavia rakennutti Vantaalle tukikohdan käyttöön "kustannusneutraalisti" uuden hallin ja toimistotilat. Näistä tiloista suorittaa Raja nyt vuokraa Finavialle. Lisäksi Finavia rakensi lentokentälle n. 500 metrin kiitotien helikopteritoimintaa varten. Olen ymmärtänyt, että Malmilla olisi tukikohdan halleja jouduttu huoltotoiminnan kasvun myötä joka tapauksessa kasvattamaan ja että Helsingin kaupunki oli ilmoittanut Rajalle, ettei uusille halleille tai olemassaolevien laajentamiselle olisi myönnetty rakennuslupaa. Operoidessaan Malmilta käsin kykenivät Rajavartiolaitoksen helikopterit hoitamaan merkittävän osan lentäjien koulutuksesta suoraan Malmin kentällä, tarvitsematta siirtolentää konetta esim Uttiin. Käsittääkseni näin joudutaan nyt Vantaalta käsin toimittaessa menettelemään, sillä Vantaalla ei lentokoulutus ole siinä määrin mahdollista, kuin Malmilta toimittaessa oli. Ystävällisesti tiedustelen kuinka paljon muuttuivat tukikohdan vuosittaiset toimintamenot muuton johdosta? Pyydän tietooni kaikkia lisäkuluja ja mahdollisia säästöjä, eli kustannusmuutoksia, jotka muutosta ja tukikohdan uuden sijainnin johdosta aiheutuivat ja vuosittain aiheutuvat mukaanlukien mutta ei rajoitettuna kiinteistökulut (vuokrat, kunnossapito, sähkö jne), koulutus (siirtolennot, erityisjärjestelyt), operointi (lentokentän käyttömaksut, laskeutumismaksut, pysäköintimaksut, lentotuntien lisääntyminen pidempään kestävien lentoon lähtöön ja lennoilta paluuseen liittyvien selvitysten johdosta, pidempien toiminta-alueelle siistymisten johdosta). Pyydän näitä tietoja liittyen kaikkeen rajan tukikohdan toimintaan mukaanlukien erityisesti helikopterien- ja Dornier valvontakoneiden toimintaan. Lisäksi pyydän saada tietooni mikä on keskimääräinen vasteaikaero, joka kuluu Vantaalta ja Malmilta operoinneissa. Siis keskimääräinen aikaero tukikohdalta hälytyksen alusta toimintapaikalle siirtymiseen.
Write a comment