Tietopyyntö Vakuutusoikeudelle
- Pyynnön vastaanottaja:
- Vakuutusoikeus
- Käytetty laki:
- Julkisuuslaki
- Tämän tietopyynnön tila:
- Tietopyyntö onnistui
- Pyynnön yhteenveto
- Pyydän Vakuutusoikeutta selvittämään seuraavat asiat: 1. Kuinka moni ensin Valtiokonttorille osoitettu rikosvahinkolain mukainen asia on muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana valittajan hyväksi Vakuutusoikeudessa sellaisissa tapauksissa joissa rikoksen tekijä on jäänyt tuntemattomaksi? Vastaus prosenteissa kahden desimaalin tarkkuudella ja tapausten lukumäärä eriteltynä per vuosi. 2. Kuinka monta Vakuutusoikeudelta palkkiota tai palkkioksi luettavaa etuutta saavaa laillistettua lääkäriä on tuomittu virkarikoksesta viimeisen 40 vuoden aikana? 3. Kuinka moni lääkäri antaa tai on antanut samaan aikaan lausuntoja sekä Vakuutusoikeudelle että Valtiokonttorille vuosina 2000-2020? 4. Vakuutusoikeuden on perusteltava päätöksensä. Onko Vakuutusoikeuden päätöksellä lain edellyttämää muotovaatimusta? 5. Millaiseen virheeseen tai rikokseen syyllistyy se, joka allekirjoittaa päätöksen, jonka perustelut eivät täytä muotovaatimusta? 6. Mikä on se Vakuutusoikeuden sisäinen elin/virkamies, joka valvoo, että päätökset ovat perusteltu lain vaatimassa laajuudessa? 7. Missä laajuudessa muutoksenhakijan oma kuulemisperiaatteen mukainen selvitys täytyy ottaa huomioon ennen asian ratkaisua? 8. Voiko Vakuutusoikeus voimassa olevan lainsäädännön sallimana tehdä päätöksen muutoksenhakijan vahingoksi ilman Vakuutusoikeuden pyytämää, puolueettoman neurologin arviota silloin kun kyse on ratkaisevasti neurologian alaan kuuluvasta asiasta? Jos voi, minkä lain perusteella? 9. Kuuluvatko Vakuutusoikeuden tuomion purkua koskevat hakemukset tehostetun käsittelyn piiriin? Jos eivät kuulu, niin miksi? 10. Mitä ovat ne syyt, joiden perusteella muutoksenhakijan vaatima suullinen käsittely Vakuutusoikeudessa voidaan lain mukaan evätä?
-
0 seuraajaa
- Jaa tämä tietopyyntö
- Syötteet
- RSS-syöte
- Atom-syöte
- Lyhyt URL
Viestit tässä tietopyynnössä
- << Nimi ei julkinen >>
- 31.10.2020
- Vakuutusoikeus
- 31.10.2020
- 8.12.2020
- Lähettäjä
- << Nimi ei julkinen >>
- Otsikko
- Tietopyyntö Vakuutusoikeudelle [#1100]
- Päivämäärä
- 31. lokakuuta 2020 kello 0.29
- Vastaanottaja
- Vakuutusoikeus
- Tila
- Odotetaan vastausta
Hyvä vastaanottaja,
Tämä on julkisuuslakiin (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621) perustuva tietopyyntö. Sähköposti on lähetetty http://tietopyynto.fi-sivustolta. Tähän sähköpostiin vastaamalla lähetät vastauksen tietopyyntöön.
Pyydän Vakuutusoikeutta selvittämään seuraavat asiat:
1. Kuinka moni ensin Valtiokonttorille osoitettu rikosvahinkolain mukainen asia on muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana valittajan hyväksi Vakuutusoikeudessa sellaisissa tapauksissa joissa rikoksen tekijä on jäänyt tuntemattomaksi? Vastaus prosenteissa kahden desimaalin tarkkuudella ja tapausten lukumäärä eriteltynä per vuosi.
2. Kuinka monta Vakuutusoikeudelta palkkiota tai palkkioksi luettavaa etuutta saavaa laillistettua lääkäriä on tuomittu virkarikoksesta viimeisen 40 vuoden aikana?
3. Kuinka moni lääkäri antaa tai on antanut samaan aikaan lausuntoja sekä Vakuutusoikeudelle että Valtiokonttorille vuosina 2000-2020?
4. Vakuutusoikeuden on perusteltava päätöksensä. Onko Vakuutusoikeuden päätöksellä lain edellyttämää muotovaatimusta?
5. Millaiseen virheeseen tai rikokseen syyllistyy se, joka allekirjoittaa päätöksen, jonka perustelut eivät täytä muotovaatimusta?
6. Mikä on se Vakuutusoikeuden sisäinen elin/virkamies, joka valvoo, että päätökset ovat perusteltu lain vaatimassa laajuudessa?
7. Missä laajuudessa muutoksenhakijan oma kuulemisperiaatteen mukainen selvitys täytyy ottaa huomioon ennen asian ratkaisua?
8. Voiko Vakuutusoikeus voimassa olevan lainsäädännön sallimana tehdä päätöksen muutoksenhakijan vahingoksi ilman Vakuutusoikeuden pyytämää, puolueettoman
neurologin arviota silloin kun kyse on ratkaisevasti neurologian alaan kuuluvasta asiasta? Jos voi, minkä lain perusteella?
9. Kuuluvatko Vakuutusoikeuden tuomion purkua koskevat hakemukset tehostetun käsittelyn piiriin? Jos eivät kuulu, niin miksi?
10. Mitä ovat ne syyt, joiden perusteella muutoksenhakijan vaatima suullinen käsittely Vakuutusoikeudessa voidaan lain mukaan evätä?
Pyydän toimittamaan aineiston jäljennöksen viivytyksettä sähköisessä muodossa liitetiedostona vastauksena tähän viestiin. Tietoaineistot avoimena rakenteellisena datana, eli .xls-, .csv-, .sql-, tai muussa rakenteellisessa muodossa. Dokumentit pyydän uudelleenkäytettävässä muodossa, kuten .doc, odf-, .ppt tai pdf/a-muodossa.
Olisi toivottavaa että aineisto olisi julkisuuslain 20 § mukaan vastedes saatavilla organisaationne web-sivulla.
Pyydän toimittamaan tiedot julkl 16 § mukaisesti pyydetyllä tavalla pyydetyssä muodossa tai perustelemaan sähköpostitse viivytyksettä mikäli on syy toimittaa toisella tavalla.
Huomioittehan että myös käsitelyyn liittyvien virkamiesten nimet on julkisia, "Virkamiehen on esiinnyttävä omalla nimellään." (EOA 686/4/09)
Huomioittehan että julkl. 34§ mukaan asiakirjan antamisesta ei peritä maksua, kun julkinen sähköisesti talletettu asiakirja lähetetään tiedon pyytäjälle sähköpostitse.
Pyydän toimittamaan tiedot viivytyksettä julkl. 14.4§ mukaisesti, enintään 2 viikon määräajan kuluessa, tai perustelemaan ensi tilassa mikäli tietojen toimittamiseen tarvitaan pidempi kuukauden toimitusaika.
Mikäli pyyntöä ei voida täyttää, pyydän 14.4§ mukaisessa 2 viikon määräajan kuluessa valituskelpoisen päätöksen.
Pyydän viivytyksettä kuittaamaan viestin vastaanotetuksi ja kertomaan asian diaarinumeron.
Ystävällisin terveisin,
<< Nimi poistettu >> << Nimi poistettu >>
<<sähköpostiosoite>>
Postiosoite:
<< Nimi poistettu >> << Nimi poistettu >>
<< Osoite poistettu >>
<< Osoite poistettu >>
--
Huomautus: Tämä sähköposti on lähetetty Tietopyyntö-portaalista. Vastaukset saatetaan julkaista automaattisesti.
[Näytä koko teksti]
Ystävällisin terveisin,
<< Nimi ei julkinen >>
- 4 vuotta sitten31. lokakuuta 2020 kello 0.30: Käyttäjä << Nimi ei julkinen >> lähetti viestin viranomaiselle Vakuutusoikeus.
- Lähettäjä
- vakuutusoikeus@oikeus.fi – Vakuutusoikeus
- Otsikko
- Vastaanottokuittaus - Kvittering (Tietopyyntö Vakuutusoikeudelle [#1100], 31.10.2020 klo 0.30= 29
- Päivämäärä
- 31. lokakuuta 2020 kello 0.37
- Tila
- Odotetaan vastausta
Vastaanottokuittaus
Vakuutusoikeus on vastaanottanut sähköpostinne.
Luemme ja tarkastamme kaikki saapuneet viestit. Mikäli viestin tai sen
liitteiden avaamiseen liittyy ongelmia, otamme yhteyttä mahdollisimman
pian.
Kvittering
Försäkringsdomstolen har fått ert e-meddelande.
Vi läser och granskar alla inkomna meddelanden. Vi tar kontakt så snart som
möjligt om det uppstår problem vid öppnandet av meddelandet eller dess
bilagor.
- 4 vuotta sitten31. lokakuuta 2020 kello 0.38: Vastaanotti sähköpostin viranomaiselta Vakuutusoikeus.
- Lähettäjä
- vakuutusoikeus@oikeus.fi – Vakuutusoikeus
- Otsikko
- Asia: Tietopyyntö Vakuutusoikeudelle [#1100]
- Päivämäärä
- 8. joulukuuta 2020 kello 19.03
- Tila
- Tietopyyntö ratkaistu
Liitteet
Hyvä << Nimi poistettu >> << Nimi poistettu >> ,
Viitaten alle liitettyyn sähköpostiviestiinne, vakuutusoikeus ilmoittaa
vastauksena kysymyksiinne seuraavaa:
1. Vakuutusoikeuden lainkäyttöasioita ei ole tallennettu
asianhallintajärjestelmään siten, että järjestelmästä voisi hakutoimintoja
käyttämällä erotella muista asioista neljänkymmenen vuoden ajalta
sellaiset rikosvahinkoasiat, joissa molemmat esittämänne kriteerit
toteutuvat (rikoksentekijä on jäänyt tuntemattomaksi ja asia on ratkennut
valittajan vaatimuksen mukaisesti). Pyyntönne mukaisen tiedon antaminen
edellyttäisi kaikkien rikosvahinkoasioissa annettujen ratkaisujen
läpikäymistä yksitellen neljänkymmenen vuoden ajalta vakuutusoikeuden
arkistossa. Vakuutusoikeudella ei ole resursseja pyyntönne toteuttamista
varten. Autamme mielellämme, jos teidän on mahdollista täsmentää
tietopyyntöänne tai jos tarvitsemaanne tietoa on mahdollista hakea
tarkemmilla hakukriteereillä. Ohessa liitteenä tietoja kaikkien
rikosvahinkoasioiden muutoksenhakuprosenteista viimeiseltä 10 vuodelta.
2. Valtioneuvoston vakuutusoikeuteen määräämiä lääkärijäseniä tai
asiantuntijalääkäreitä (aiemmin käytetyt nimikkeet sivutoiminen
lääkärijäsen ja lääkärivarajäsen) ei ole vakuutusoikeuden tietojen mukaan
tuomittu virkarikoksista.
3. Valtioneuvoston vakuutusoikeuteen määräämät vakuutusoikeuden
asiantuntijalääkärit ilmoittavat vakuutusoikeudelle, jos heiltä on
pyydetty lausuntoa, jota he eivät esteellisyyssyistä voi antaa. Samoin
menettelevät valtioneuvoston vakuutusoikeuteen määräämät lääkärijäsenet,
jotka osallistuvat asian ratkaisemiseen tuomarin vastuulla.
Vakuutusoikeudella ei ole tiedossa yhtään sellaista lainkäyttöasiaa, jossa
lausunnon antanut asiantuntijalääkäri tai lääkärijäsen olisi antanut
lausunnon samassa asiassa sekä Valtiokonttorille että vakuutusoikeudelle.
4. Vakuutusoikeudessa sovelletaan asian käsittelyssä
hallintolainkäyttölakia ja sen kumonnutta 1.1.2020 voimaan tullutta lakia
oikeudenkäynnistä hallintoasioissa. Molempien lakien mukaan
hallintotuomioistuimen on perusteltava päätöksensä (hallintolainkäyttölaki
53 § ja oikeudenkäynnistä hallintoasioissa annetun lain 87 §).
Perusteluista on ilmettävä sovelletut lainkohdat sekä se, mitkä seikat ja
selvitykset ovat vaikuttaneet ratkaisuun ja mihin oikeudelliseen
päättelyyn ratkaisu perustuu. Välipäätös voidaan perustella esittämällä
pelkästään sovelletut lainkohdat, jollei asian luonne edellytä muita
perusteluja.
5. Vakuutusoikeus ei voi ennalta ottaa kantaa hypoteettiseen eli
oletettuun tapahtumaan. Mahdollisia virheitä koskevat väitteet käsitellään
tapauskohtaisesti. Mahdollisten virkarikosten tutkiminen kuuluu poliisin
toimivaltaan. Poliisin tehtävänä on ensivaiheessa arvioida, onko jossakin
asiassa syytä epäillä rikoksen tapahtuneen.
6. Vakuutusoikeudessa ei ole erillistä sisäistä toimielintä tai
virkamiestä, jonka vastuulla olisi valvoa päätösten perustelujen
laajuutta. Ohessa tietoa asian ratkaisemisesta ja päätöksen laatimisesta
vakuutusoikeudessa:
Asiat ratkaistaan esittelijän esittelystä. Kolmi- ja viisijäseniselle
kokoonpanolle kuuluvat asiat voidaan ratkaista istuntoa järjestämättä, kun
kaikki ratkaisuun osallistuvat jäsenet ovat asiakirjoihin perehdyttyään
olleet asiasta yksimielisiä ja hyväksyneet päätösluonnoksen perusteluineen
merkinnöillään, eikä yksikään jäsen ole esittänyt istunnon järjestämistä.
Kaksijäsenisessä kokoonpanossa ratkaistavat asiat on määritelty
oikeudenkäynnistä vakuutusoikeudessa annetun lain 4 §:ssä.
Kaksijäsenisessä kokoonpanossa asia on siirrettävä kolmijäsenisen
kokoonpanon ratkaistavaksi, jos jäsenet eivät ole ratkaisusta
yksimielisiä. Yhden tuomarin kokoonpanossa ratkaistavat asiat on
määritelty oikeudenkäynnistä vakuutusoikeudessa annetun lain 5 §:ssä.
Istunnossa ratkaistavan asian ajankohdan määrää puheenjohtaja. Istunnossa
ovat läsnä kaikki asian ratkaisemiseen osallistuvat jäsenet.
Lääkeopillisten asioiden ratkaisemiseen osallistuu yhden lainoppineen
sijasta lääkärijäsen. Istunnossa asiasta keskustellaan. Jos
päätöksentekoon osallistuvat jäsenet eivät ole ratkaisusta yksimielisiä,
siitä äänestetään. Asian ratkaisemisen ajankohdasta ei ilmoiteta erikseen.
Istunnon jälkeen esittelijä laatii tehdyn ratkaisun mukaisen päätöksen,
joka toimitetaan ratkaisukokoonpanon jäsenille tarkastettavaksi. Sen
jälkeen päätös viimeistellään valmiiksi ja esittelijä allekirjoittaa
lopulliset päätöskappaleet. Asia toimitetaan vielä osaston johtajalle
jälkitarkastusta sekä ratkaisukäytännön yhdenmukaisuuden valvontaa varten.
Sen jälkeen päätösasiakirjat toimitetaan asianosaisille. Asian käsittely
vakuutusoikeudessa päättyy päätöksen lähettämiseen.
7. Kaikki muutoksenhakijan vakuutusoikeuteen lainkäyttöasiassa toimittama
selvitys otetaan huomioon asian käsittelyssä ja päätösharkinnassa.
Päätösharkinnassa tuomioistuin harkitsee kaikkia esiin tulleita seikkoja
ja päättää, mihin seikkoihin ratkaisu voidaan perustaa.
8. Hallintolainkäyttölain 7 luvussa ja oikeudenkäynnistä hallintoasioissa
annetun lain 6 luvussa säädetään asian käsittelystä ja selvittämisestä.
Hallintotuomioistuimen on hankittava oma-aloitteisesti selvitystä siinä
laajuudessa kuin käsittelyn tasapuolisuus, oikeudenmukaisuus ja asian
laatu sitä vaativat. Asian käsittelyyn, jonka ratkaisuun voi vaikuttaa
lääketieteellinen selvitys, osallistuu aina valtioneuvoston määräämä
lääkärijäsen, joka toimii tuomarin vastuulla. Vakuutusoikeudella on myös
mahdollisuus pyytää valtioneuvoston vakuutusoikeuteen määräämiltä
asiantuntijalääkäreiltä tarvittaessa asiantuntijalääkärilausunto
vakuutusoikeudessa vireillä olevaan asiaan. Vakuutusoikeuteen pyritään
määräämään sekä lääkärijäseniä että asiantuntijalääkäreitä eri
lääketieteen erikoistumisalueilta. Sama lääkäri voi olla erikoistunut
usealle lääketieteen erikoistumisalueelle. Ratkaisukokoonpano arvioi
lainsäädännön antaman harkintavallan mukaisesti, hankitaanko asiaan
lisäselvitystä esimerkiksi asiantuntijalääkärinlausunnon muodossa.
9. Vakuutusoikeuden päätöstä koskevan purkuhakemuksen käsittelee korkein
hallinto-oikeus. Päätöksen poistamista koskevan asian käsittelee
vakuutusoikeus. Tietyt asiaryhmät on vakuutusoikeudessa määrätty
tehostettuun käsittelyyn kuuluviksi. Tällaisia asioita ovat esimerkiksi
kuntoutusasiat. Lisäksi tehostettuun käsittelyyn otetaan asiat, joiden
käsittelyaika ennen asian vireilletuloa vakuutusoikeudessa on ollut
erityisen pitkä. Tehostettuun käsittelyyn kuuluvat asiat pyritään
ratkaisemaan alle puolessa vuodessa vireilletulosta. Vakuutusoikeuden
lainkäyttöasioiden keskimääräinen käsittelyaika on 7-13 kuukautta.
Poistohakemusten keskimääräinen käsittelyaika on tällä hetkellä noin 9-10
kuukautta. Yksittäisen asian käsittelyaika voi poiketa edellä
selostetusta. Käsittelyajan pidentymiseen voi vaikuttaa muun muassa
asiakirja-aineiston laajuus tai asian monimutkaisuus. Myös lisäselvityksen
toimittaminen saattaa pidentää asian käsittelyaikaa.
10. Oikeudenkäynti vakuutusoikeudessa on pääsääntöisesti kirjallista.
Vakuutusoikeus voi kuitenkin toimittaa suullisen käsittelyn
muutoksenhakijan pyynnöstä tai asian selvittämiseksi myös omasta
aloitteestaan. Molemmissa edellä mainituissa laeissa on sitä koskevat
säädöksensä. Hallintolainkäyttölain 38 §:n mukaan suullinen käsittely
voidaan muutoksenhakijan pyynnöstä huolimatta kuitenkin jättää
toimittamatta, jos valitus jätetään tutkimatta tai jos suullisen
käsittelyn toimittaminen on asian laadun vuoksi tai muusta syystä ilmeisen
tarpeetonta. Oikeudenkäynnistä hallintoasioissa annetun lain 57 §:n mukaan
suullinen käsittely voidaan jättää muun muassa seuraavissa tilanteissa:
asian ratkaisemiseksi merkityksellisistä tosiseikoista on jo saatu
riittävä selvitys, jonka perusteella asia voidaan ratkaista ilman, että
tuomioistuimelle jää varteenotettavaa epäilystä tosiseikoista tai
tosiseikat voidaan selvittää muulla tavoin taikka suullisen käsittelyn
järjestäminen on muuten ilmeisen tarpeetonta, kun otetaan huomioon asian
laatu ja merkitys asianosaiselle sekä oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin
vaatimukset. Ratkaisukokoonpano arvioi lainsäädännön antaman
harkintavallan mukaisesti, järjestetäänkö asiassa asian selvittämiseksi
suullinen käsittely vai ei.
Ystävällisin terveisin
Hanna Ul Masih
Hallinnollinen lakimies
Vakuutusoikeus
Ratapihantie 9, PL 1005
00521 HELSINKI
puhelin: 029 564 3200 (vaihde), 029 564 3210 (kirjaamo)
telekopio: 029 564 3100
sähköposti: vakuutusoikeus(at)oikeus.fi
Tämä viesti voi sisältää luottamuksellista tietoa. Mikäli ette ole
viestissä tarkoitettu vastaanottaja, olkaa hyvä ja ilmoittakaa siitä
lähettäjälle ja poistakaa viesti välittömästi.
Detta meddelande kan innehålla konfidentiell information. Ifall ni inte är
meddelandets avsedda mottagare, vänligen informera avsändaren om detta och
radera meddelandet omedelbart.
This message may contain confidential information. If you are not the
intended recipient, please notify the sender and delete the message
immediately.
Vastausta pyydetään kenelle " << Nimi poistettu >> << Nimi poistettu >>"
<<nimi ja sähköpostiosoite>>
Vastaanottaja: <<nimi ja sähköpostiosoite> >
Kopio:
Aihe: Tietopyyntö Vakuutusoikeudelle [#1100]
Hyvä vastaanottaja,
Tämä on julkisuuslakiin (
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa...) perustuva
tietopyyntö. Sähköposti on lähetetty http://tietopyynto.fi-sivustolta.
Tähän sähköpostiin vastaamalla lähetät vastauksen tietopyyntöön.
Pyydän Vakuutusoikeutta selvittämään seuraavat asiat:
1. Kuinka moni ensin Valtiokonttorille osoitettu rikosvahinkolain mukainen
asia on muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana valittajan hyväksi
Vakuutusoikeudessa sellaisissa tapauksissa joissa rikoksen tekijä on
jäänyt tuntemattomaksi? Vastaus prosenteissa kahden desimaalin
tarkkuudella ja tapausten lukumäärä eriteltynä per vuosi.
2. Kuinka monta Vakuutusoikeudelta palkkiota tai palkkioksi luettavaa
etuutta saavaa laillistettua lääkäriä on tuomittu virkarikoksesta
viimeisen 40 vuoden aikana?
3. Kuinka moni lääkäri antaa tai on antanut samaan aikaan lausuntoja sekä
Vakuutusoikeudelle että Valtiokonttorille vuosina 2000-2020?
4. Vakuutusoikeuden on perusteltava päätöksensä. Onko Vakuutusoikeuden
päätöksellä lain edellyttämää muotovaatimusta?
5. Millaiseen virheeseen tai rikokseen syyllistyy se, joka allekirjoittaa
päätöksen, jonka perustelut eivät täytä muotovaatimusta?
6. Mikä on se Vakuutusoikeuden sisäinen elin/virkamies, joka valvoo, että
päätökset ovat perusteltu lain vaatimassa laajuudessa?
7. Missä laajuudessa muutoksenhakijan oma kuulemisperiaatteen mukainen
selvitys täytyy ottaa huomioon ennen asian ratkaisua?
8. Voiko Vakuutusoikeus voimassa olevan lainsäädännön sallimana tehdä
päätöksen muutoksenhakijan vahingoksi ilman Vakuutusoikeuden pyytämää,
puolueettoman
neurologin arviota silloin kun kyse on ratkaisevasti neurologian alaan
kuuluvasta asiasta? Jos voi, minkä lain perusteella?
9. Kuuluvatko Vakuutusoikeuden tuomion purkua koskevat hakemukset
tehostetun käsittelyn piiriin? Jos eivät kuulu, niin miksi?
10. Mitä ovat ne syyt, joiden perusteella muutoksenhakijan vaatima
suullinen käsittely Vakuutusoikeudessa voidaan lain mukaan evätä?
Pyydän toimittamaan aineiston jäljennöksen viivytyksettä sähköisessä
muodossa liitetiedostona vastauksena tähän viestiin. Tietoaineistot
avoimena rakenteellisena datana, eli .xls-, .csv-, .sql-, tai muussa
rakenteellisessa muodossa. Dokumentit pyydän uudelleenkäytettävässä
muodossa, kuten .doc, odf-, .ppt tai pdf/a-muodossa.
Olisi toivottavaa että aineisto olisi julkisuuslain 20 § mukaan vastedes
saatavilla organisaationne web-sivulla.
Pyydän toimittamaan tiedot julkl 16 § mukaisesti pyydetyllä tavalla
pyydetyssä muodossa tai perustelemaan sähköpostitse viivytyksettä mikäli
on syy toimittaa toisella tavalla.
Huomioittehan että myös käsitelyyn liittyvien virkamiesten nimet on
julkisia, "Virkamiehen on esiinnyttävä omalla nimellään." (EOA 686/4/09)
Huomioittehan että julkl. 34§ mukaan asiakirjan antamisesta ei peritä
maksua, kun julkinen sähköisesti talletettu asiakirja lähetetään tiedon
pyytäjälle sähköpostitse.
Pyydän toimittamaan tiedot viivytyksettä julkl. 14.4§ mukaisesti, enintään
2 viikon määräajan kuluessa, tai perustelemaan ensi tilassa mikäli
tietojen toimittamiseen tarvitaan pidempi kuukauden toimitusaika.
Mikäli pyyntöä ei voida täyttää, pyydän 14.4§ mukaisessa 2 viikon
määräajan kuluessa valituskelpoisen päätöksen.
Pyydän viivytyksettä kuittaamaan viestin vastaanotetuksi ja kertomaan
asian diaarinumeron.
Ystävällisin terveisin,
<< Nimi poistettu >> << Nimi poistettu >>
<<sähköpostiosoite>>
Postiosoite:
<< Nimi poistettu >> << Nimi poistettu >>
<< Osoite poistettu >>
<< Osoite poistettu >>
…
--
Huomautus: Tämä sähköposti on lähetetty Tietopyyntö-portaalista.
Vastaukset saatetaan julkaista automaattisesti.
- 3 vuotta, 11 kuukautta sitten8. joulukuuta 2020 kello 19.04: Vastaanotti sähköpostin viranomaiselta Vakuutusoikeus.
- 3 vuotta, 11 kuukautta sitten28. joulukuuta 2020 kello 22.27: Käyttäjä << Nimi ei julkinen >> asetti tilaksi 'Tietopyyntö onnistui'.
- 1 vuosi, 12 kuukautta sitten27. marraskuuta 2022 kello 2.20: Käyttäjä << Nimi ei julkinen >> on pyytänyt tietopyyntöä 'Tietopyyntö Vakuutusoikeudelle' julkiseksi.
Kirjoita kommentti